A statisztikák alapján Michael Schumacher kapja el a rajtot a legjobban a mezőnyben. A Szingapúri Nagydíjig 35 pozíciót javított ebben az évben a hétszeres bajnok. Hasonlóan figyelemreméltó Fernando Alonso teljesítménye: 13 leelőzött autó fűződik a spanyol nevéhez. Kiemelkedő volt Barcelona és Monza, ahol rögtön az élre ugrott a Ferraris.
„A Ferrari rajtjai sokkal jobbak, mint a mieink”- ismeri el Mark Webber, aki borzalmas pillanatok élt át eddig a rajtok után ebben a szezonban.
„A Ferrarinak valamilyen speciális rendszere van a kormányon. Ezt egyedül abból lehet látni, hogy az első méterek után a versenyzőknek meg kell változtatni a kézpozícióját a kormányon.”
Sebastian Vettel, aki rendszerint az első kockából kezdheti meg a futamokat, szívesen vet egy-egy pillantást a Ferrari kormányára a futamok után. Kétségtelen, hogy a Red Bull mérnökei és a versenyzők is szívesen megfejtenék a titkot, de egyelőre nincs meg a megoldás.
A rejtélyes rajtberendezést Pat Fry hozhatta magával a McLarentől. A brit 2010-ig Wokingban volt technikai igazgató, és Alonsoval is együtt dolgozott 2007-ben.
Az ellenfelek valamilyen habszerű anyagot gyanítanak a háttérben, mely előrébb hozza a kuplung nyomáspontját.
Egyelőre nem érkezett reklamáció a csapatoktól. A Ferrari rendszerét minden bizonnyal legálisnak minősítenék. Amit tudni lehet: a szerkezetet egy, a kormány mögött elhelyezett karral lehet aktiválni.